2020-03-27 14:23:36

Izazovi nastave na daljinu

Nastava na daljinu iz dana u dan predstavlja nove izazove kako učiteljima i stručnim suradnicima tako i učenicima i roditeljima, zapravo cijeloj obitelji. Roditelji, ali i učitelji, često su ovih dana postavljali pitanje - Koliko zapravo učenici trebaju dnevno učiti? Prema preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja, donosimo smjernice kako pomoći učenicima da organiziraju i strukturiraju dnevni raspored.

Učenje je jedna od najvažnijih životnih vještina. Učimo od rođenja, želja za uspjehom leži u svakome od nas i u svakom djetetu krije se uspješan učenik. Djeca najlakše uče kada uživaju u tome što rade i tada im vrijeme brzo prolazi. Suprotno tome učenje se može pretvoriti u dugotrajan proces bez motivacije i bez ikakvog učinka. Kako bi očuvali psihofizičko zdravlje djece i mladih, osobito u ovom trenutku, predlažemo sljedeće.

Preduvjeti:

osigurati mirni kutak za učenje imati udžbenike, radne bilježnice, bilježnice i pribor za rad

Struktura radnog dana:

dobro je da učenici imaju sličnu strukturu rada svaki dan  vrijeme provedeno u učenju podrazumijeva vrijeme u kojem se poučava (u školi prema rasporedu, odnosno putem sustava za nastavu na daljinu), ali i vrijeme samostalnoga ili suradničkoga učenja učenici razredne nastave trebali bi učiti oko 5 sati dnevno (to uključuje učenje putem Škole na trećem i samostalno poučavanje)  učenici predmetne nastave trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje putem virtualnih kanala i samostalni rad i poučavanje) ovakav ritam rada podrazumijeva slobodne vikende i za učenike razredne i za učenike predmetne nastave, ako učenici i rade vikendom, onda se vrijeme rada u tjednu smanjuje

 

Učitelji trebaju voditi računa o opterećenju učenika, razlučiti bitno od sporednog ili onoga što nije nužno. Davati detaljne upute i prihvatljive vremenske okvire za izvršavanje zadataka, redovito pratiti učenike.

Kada je riječ o praćenju Škole na Trećem, taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu jer postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica. Isto vrijedi i za sadržaje za predmetnu nastavu. Na taj način omogućava se individualizacija aktivnosti, prilagodba pojedinim učenicima i ishodima učenja.

Što se tiče svakodnevnih tehničkih poteškoća, imamo ih u vidu, i dalje pratimo aktivnost učenika, ali neodgovornost i nemar neće se više tolerirati.

 

Ogledni primjer dnevnog rasporeda (izvor MZO) za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):

Vrijeme

Prijedlog aktivnosti učenika

Prijedlog za roditelje

HRT3

8-11

Učenici prisustvuju Školi na Trećem

Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku.

Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju.

Vježbaju (TZK).

Glazbeno i likovno se izražavaju.

Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno.

 

Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV.

11 –13

Ručak i odmor

Razgovor s ukućanima

Igra

Pripreme za ručak.

Razgovaraju s djecom.

13 – 15

Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj.

Naprave nešto svojim rukama.

O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima.

Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu.

Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno.

Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno.

Surađuju s učiteljem i stručnim suradnicima.

 

 

Ogledni primjer dnevnog rasporeda (izvor MZO) za učenike predmetne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):

Vrijeme

Prijedlog aktivnosti učenika

Prijedlog za roditelje

Teams

9-12

Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama ili proučavaju videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život.

Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu …

Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku.

Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju.

Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju.

Odmore se nakon svakih 45 minuta.

Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV.

12 –14

Ručak i odmor

Razgovor s ukućanima

Igra

Pripreme za ručak (ili daju upute kako ga pripremiti).

Razgovaraju s djecom.

14 – 17

Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj.

Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, crtež, maketu, posade biljku,…)

O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima.

Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga.

Čitaju.

Odmore se svakih 45 minuta.

Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno.

Surađuju s razrednikom i po potrebi sa stručnim suradnicima.


Osnovna škola Banija