2020-03-27 14:23:36 Izazovi nastave na daljinu Nastava na daljinu iz dana u dan predstavlja nove izazove kako učiteljima i stručnim suradnicima tako i učenicima i roditeljima, zapravo cijeloj obitelji. Roditelji, ali i učitelji, često su ovih dana postavljali pitanje - Koliko zapravo učenici trebaju dnevno učiti? Prema preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja, donosimo smjernice kako pomoći učenicima da organiziraju i strukturiraju dnevni raspored. Učenje je jedna od najvažnijih životnih vještina. Učimo od rođenja, želja za uspjehom leži u svakome od nas i u svakom djetetu krije se uspješan učenik. Djeca najlakše uče kada uživaju u tome što rade i tada im vrijeme brzo prolazi. Suprotno tome učenje se može pretvoriti u dugotrajan proces bez motivacije i bez ikakvog učinka. Kako bi očuvali psihofizičko zdravlje djece i mladih, osobito u ovom trenutku, predlažemo sljedeće. Preduvjeti: osigurati mirni kutak za učenje imati udžbenike, radne bilježnice, bilježnice i pribor za radStruktura radnog dana: dobro je da učenici imaju sličnu strukturu rada svaki dan vrijeme provedeno u učenju podrazumijeva vrijeme u kojem se poučava (u školi prema rasporedu, odnosno putem sustava za nastavu na daljinu), ali i vrijeme samostalnoga ili suradničkoga učenja učenici razredne nastave trebali bi učiti oko 5 sati dnevno (to uključuje učenje putem Škole na trećem i samostalno poučavanje) učenici predmetne nastave trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje putem virtualnih kanala i samostalni rad i poučavanje) ovakav ritam rada podrazumijeva slobodne vikende i za učenike razredne i za učenike predmetne nastave, ako učenici i rade vikendom, onda se vrijeme rada u tjednu smanjuje
Učitelji trebaju voditi računa o opterećenju učenika, razlučiti bitno od sporednog ili onoga što nije nužno. Davati detaljne upute i prihvatljive vremenske okvire za izvršavanje zadataka, redovito pratiti učenike. Kada je riječ o praćenju Škole na Trećem, taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu jer postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica. Isto vrijedi i za sadržaje za predmetnu nastavu. Na taj način omogućava se individualizacija aktivnosti, prilagodba pojedinim učenicima i ishodima učenja. Što se tiče svakodnevnih tehničkih poteškoća, imamo ih u vidu, i dalje pratimo aktivnost učenika, ali neodgovornost i nemar neće se više tolerirati.
Ogledni primjer dnevnog rasporeda (izvor MZO) za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak): Vrijeme Prijedlog aktivnosti učenika Prijedlog za roditelje HRT3 8-11 Učenici prisustvuju Školi na Trećem Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku. Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju. Vježbaju (TZK). Glazbeno i likovno se izražavaju. Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno.
Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV. 11 –13 Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra Pripreme za ručak. Razgovaraju s djecom. 13 – 15 Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj. Naprave nešto svojim rukama. O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima. Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu. Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno. Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno. Surađuju s učiteljem i stručnim suradnicima.
Ogledni primjer dnevnog rasporeda (izvor MZO) za učenike predmetne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak): Vrijeme Prijedlog aktivnosti učenika Prijedlog za roditelje Teams 9-12 Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama ili proučavaju videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život. Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu … Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku. Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju. Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju. Odmore se nakon svakih 45 minuta. Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV. 12 –14 Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra Pripreme za ručak (ili daju upute kako ga pripremiti). Razgovaraju s djecom. 14 – 17 Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj. Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, crtež, maketu, posade biljku,…) O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima. Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga. Čitaju. Odmore se svakih 45 minuta. Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno. Surađuju s razrednikom i po potrebi sa stručnim suradnicima. |
Osnovna škola Banija |