Europski tjedan programiranja
Učenici naše škole od 14.-27. listopada sudjelovali su u Europskom tjednu programiranja.
Europski tjedan programiranja na zabavan način učenicima približava programiranje i računalni način razmišljanja. U Europskom tjednu programiranja ove godine sudjelovale su 74 države i organizirano je ukupno 54490 događaja. Hrvatska je ove godine zauzela četvrto mjesto po broju popisanih događanja programiranja po stanovništvu.
Naša škola sudjeluje u tjednu programiranja od 2019. godine i ove godine sudjelovalo je ukupno 310 učenika od prvog do osmog razreda.
Radionice su se održavale na satovima informatike i na satovima izvannastavne aktivnosti Robotike. Održano je ukupno pet radionica koje su vodile učiteljice informatike Dragana Škrtić i Branka Turkalj.
Učenici prvih i drugih razreda sudjelovali su na radonici “Kodiranje na papiru” u sklopu koje su učenici razvijali logičko i analitičko razmišljanje kroz rješavanje labirinta i bojanjem po zadanom predlošku. Učenici su se s pojmom algoritma upoznali tražeći put iz labirinta. Svaki algoritam zapisali su kao niz strelica kojima vode svoje likove do zadanog cilja. Nakon kodiranja izlaza iz labirinta učenici su bojanjem piksela po zadanom kodu otkriti tajni lik te izrađivali kravate od papira origami tehnikom.
Radionica “Ozobot” omogućila je učenicima otkriti svijet robotike programirajući mini robota pri čemu su koristili markere u boji. Za programiranje Ozobota učenici su koristili ozokodove - nizove boja koje Bit+ čita svojim senzorima. Ozobot Bit+ pratio je linije u raznim bojama, reagirao na boje, mijenjao brzine i donosio odluke. Nakon kodiranja zadanih predložaka, učenici su sami crtali stazu po kojoj se Ozobot kreće, te isprobavati kodove po svom izboru.
Na radionici “Micro:bit” učenici šestih razreda upoznali su se sa micro:bitom te napravili prve programe. Učenicu su programirali micro:bit koristeći Microsoftov uređivač MakeCode. U sklopu radionice učenici su napravili simulaciju kocke, isprobali izradu treperećih lampica te programirali poznatu igru „Kamen, škare, papir“.
Radionica „Binarna narukvica“ namjenjena je učenicima petih razreda kako bi produbili svoje znanje o binarnim brojevima. Na radionici su učenici izrađivati narukvice koristeći perlice u dvije boje pri čemu je jedna boja označavala nulu, a druga boja jednicu u binarnom brojevnom sustavu. Nizajući perle prema dobivenim kodovima učenici su na narukvicama "ispisivati" inicijale svog imena.
Radionica „UI kontaktiraj – umjetnost generiraj“ namjenjena je učenicima sedmih i osmih razreda osnovne škole. Na radionici se istražuje primjena generativne umjetne inteligencije u umjetnosti. Praktični dio radionice obuhvatio je primjenu nekoliko alata generativne umjetne inteligencije u kojima su učenici zajedno sa umjetnom inteligencijom generirali slike, crteže i animacije. Učenici su upoznali alate AuroDraw, Animated Drawings, Fotor i DeepDream.
Za sudjelovanje i održavanje radionica škola je dobila certifikat:
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |