KARLOVAČKI VRTULJAK 2019.
Tradicionalna manifestacija „Karlovački vrtuljak“ pod motom „Živimo zajedno, ali s razlikama“ počela je kao i obično na Majčin dan, 12. svibnja. U razdoblju do 18.5.2019. god. organizirane su različite tematske radionice u kojima su sudjelovali učitelji i učenici naše škole.
I ove godine Društvo naša djeca Karlovac u suradnji s Gradom Karlovcem, Gradskim kazalištem Zorin dom te udrugama i ustanovama koje djeluju u Karlovcu organiziralo je ovu već sada poznatu manifestaciju. U radionicama je sudjelovalo više od 90-ak volontera među kojima su i učitelji naše škole.
„Karlovački vrtuljak“ započeo je obiteljskim koncertom u kojem su sudjelovale obitelji s djecom iz raznih škola grada Karlovca.
Početak Karlovačkog vrtuljka su najavili Renata Sumina, ispred DND-a , Grada Karlovca, Renata Kučan, dječja gradonačelnica Mia Malović i zamjenica Lana Pavoković, učenica naše škole te domaćini iz Dječjeg vrtića Banija, Lana i Niko.
Na radionici koju je vodila naša učiteljica Irena Gažan u ponedjeljak, 13.5.2019. god., učenike se upoznalo s pripremom sirove hrane, a sve s ciljem osvještavanja važnosti zdrave prehrane. Na zanimljivoj radionici učenici su razgovarali o pripremi hrane te osvijestili razliku između kuhane i sirove hrane. Upoznali su načine pripreme sirove kao i njene važnosti za zdravlje. Učenici su bili podijeljeni u 4 grupe, a svaka grupa je dobila svoj recept i namirnice za pripremu obroka. Ono što je zanimljivo i fino ubrzo je i nestalo!
U utorak, 14.5.2019. god., daroviti učenici su kroz radionicu pod nazivom „Sunce, voda, zrak – energija je mrak“ upoznali obnovljive izvore energije i osvijestili važnost štednje energije. Radionicu je vodila učiteljica kemije, Ankica Veseljić. Učenici su kroz igru escape room aktivno rješavali osam problemskih zadataka kako bi pronašli ključeve i došli do konačnog rješenja. Kroz zadatke su učiti o obnovljivim izvorima energije. Izrađivali su model vodnog kola i vjetrenjače. Na kraju radionice učenici su ispričali što su novo naučili te izrekli svoje poruke u obliku slogana.
S ciljem poticanja maštovitosti, kreativnosti i razvijanja dječjih potencijala kao i istraživanja svijeta oko sebe, u utorak, 14.5.2019. god., učenici 3.b razreda izrađivali su kaleidoskop. Radionicu je vodila Dijana Perišin. Učenici su mogli u uvodnom dijelu pogledati Thaumatrope, optičku igračku iz 19. st. - disk na kojem su s obje strane slike, pričvršćen na konac isto s obje strane. Kada se prstima konac vrti, nastaje iluzija kojom se te dvije slike stapaju u jednu. Učenici su također pogledali prezentaciju o optičkim iluzijama, a nakon toga su izrađivali kaleidoskop.
Dan Europe obilježava se 9. svibnja kada je prije 69 godina tadašnji francuski ministar vanjskih poslova Robert Schuman predstavio deklaraciju kojom je predloženo stvaranje Europske zajednice za ugljen i čelik. Iz te je zajednice nastala današnja Europska unija. Rođendan Europske unije slavi se u svim državama članicama. Europska unija broji 28 zemalja članica. Hrvatska je pridružena 1. srpnja 2013. Povodom Dana Europe daroviti učenici 7–ih i 8–ih razreda sudjelovali su na radionici koju su vodile učiteljice geografije, povijesti, vjeronauka i matematike. Učenici su poslušali himnu Europske unije Odu radosti, upoznali simbole Europske unije, nakon toga riješili brojne kvizove, mozgalice, križaljke, spojili zastave s pripadajućim članicama, pronašli najznačajnije katedrale te su sa svim dostupnim materijalima izradili plakat. Učenici su radionicu imali u sklopu Karlovačkog vrtuljka.
U utorak, 14.5.2019. god. , učenici petih razreda sudjelovali su u radionici „Reci što vidiš“ koju su vodile učiteljice matematike i fizike Ana Graša i Ivana Benković. Učenici su izrađivali kaleidoskope. Uz upute učiteljica, koje su pomagale kad je zatrebalo, učenici su rezali, lijepili i spajali dijelove kaledidoskopa u jednu cjelinu.
U utorak, 14.5.2019. god., voditelj radionice pod nazivom „Upoznajmo naš grad“, Dubravko Halovanić upoznao je učenike 4.a razreda zajedno s učiteljicom Vesnom Jakin sa znamenitostima našeg Grada, njegovih ulica, ljudi i običaja. Kroz zanimljive povijesne pričice, crtice iz života starih Karlovčana približio im je naš Grad na novi i zanimljivi način.
Učenici 6. – ih razreda 15. 5. 2019. god. u srijedu, posjetili su Gradski muzej Karlovac i sudjelovali u zanimljivoj entomološkoj radionici „ Kukci na tanjuru " koja je organizirana u sklopu Karlovačkog vrtuljka. Učenici u pratnji školske knjižničarke i učiteljice povijesti pogledali su i stalni postav Gradskog muzeja te odgovorili na pitanja u muzejskoj pitalici. Ujedno se u tome tjednu obilježavao Dan povijesti i Međunarodni dan Muzeja. Učenicima je entomološka radionica na temu prehrane „ Kukci na tanjuru " bila zanimljiva, neobična i zabavna.
Daroviti učenici 6. i 7. razreda 16. svibnja 2019. god. sudjelovali su na radionici "Upoznaj svoj grad". Na radionici je sudjelovalo 12 učenika. Radionica je napravljena kao igra "Čovječe ne ljuti se." Naime na nekim poljima nalazile su se kulturne znamenitosti grada Karlovca i stajanjem na tom polju učenici su dobili informacije o građevinama i njihovom značaju za grad Karlovac te povijesnim činjenicama. Učenici su istovremeno odgovarali i na kviz pitanja. Bilo je vrlo zabavno i poučno.
U srijedu, 15.5.2019. god. učenici 3.a razreda, zajedno s učiteljicom Ivonom Bosiljevac sudjelovali su na radionici pod nazivom „Tragovi i ožiljci“ koju je vodila Vesna Jagić. Cilj radionice je bio poticanje učenika na razmišljanje o nasilju te kako nasilje kod svakog ostavlja vidljive i nevidljive tragove i ožiljke. Kroz promišljanja i raspravu o ovoj temi učenike se potaknulo na usvajanje pozitivnog i brižnog stava prema drugima te poštivanje drugih. Učenici su kroz mali pokus mazali dlanove bojom i ostavljali svoje otiske na hamer papiru. Na kraju su raspravljali o tome što su doživjeli.
U srijedu, 15.5.2019. god. na radionici pod nazivom „Slikom kroz Grad“, učenici su slikarskim tehnikama prezentirali simbole koji nas vode kroz grad Karlovac. Sudjelovali su učenici 4.b razreda sa učiteljem Dankom Pavlačićem. U uvodnom dijelu radionice, voditeljica Marina Felić upoznala je učenike sa povijesnim znamenitostima grada Karlovca kroz priče i legende. Učenici su kombiniranom tehnikom akvarela i tuša naslikali simbole grada ( grb, zdenac, dvorac, Karlovačku zvijezdu…) po odabiru.
Na radionici pod nazivom „Proljetna livada“ u srijedu, 15.5.2019. god., učenici 2.a razreda su kroz čitanje priče i razgovor „Izgubio se jedan zeleni pas“ osvijestili pitanje različitosti i prihvaćanje različitosti. Nakon toga su izrađivali pseće pričostope. U stopu ih je pratila i njihova učiteljica Snježana Puškarić. Učenici su se također upoznali bolje sa osjetilom dodira kroz razgovor i pokuse. Za kraj su izrađivali proljetne cvjetove u salvetnoj tehnici.
U četvrtak, 16.5.2019. god. , posjetili smo Dom za odgoj djece i mladeži, Banija sa ciljem učenja novih i zanimljivih stvari. U radionici pod nazivom „ Dodir proljeća“ koju su vodile naše ljubazne domaćice Ivana Krivačić i Inga Jurić, upoznali su se sa novom likovnom tehnikom. Tehnika koju su nam demostrirali jest primjena akvarela i tuša u boji, koju su ove godine naučili prilikom održavanja 10. međunarodne Likovne kolonije u Domu za odgoj. U ovoj opuštajućoj tehnici svi su jednako uživali i nastojali napraviti što više slika.
U petak, 17.5.2019. god., učenici 6.a razreda, zajedno s učiteljicom Marijanom Mandić „razgibavali su svoje sive stanice“ u Glazbenom paviljonu. Voditeljica Dora Kučan pokazala je kako se matematika može primijeniti u izradi različitih mozgalica. Ono što im je bilo potrebno je olovka, papir i naravno zakoni matematike.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |