Mjesec borbe protiv ovisnosti 2019
Mjesec borbe protiv ovisnosti (15.11. -15.12.) i ove smo godine u kontinuitetu, kao i svake godine, obilježili kroz različite preventivne aktivnost koje uključuju radionice, predavanja i edukacije kako za učenike i roditelje tako i za učitelje.
S osnovnim ciljem promoviranja zdravih stilova života nastojali smo u ovom periodu osvijestiti i potaknuti na promišljanje o vlastitoj vrijednosti i odgovornosti koju imamo za svoj život i živote ljudi u našoj okolini.
Preventivne aktivnosti, naime nisu prisutne samo u ovom periodu obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti već i kroz cijelu školsku godinu. Važno je raditi na kompetencijama učenika, ali i na kompetencijama učitelja kako bi razvili otpornost tj. uspješno se prilagodili usprkos stresnim ili traumatičnim doživljajima. Upravo radionice i edukacije s različitim temama pružaju mogućnost za kreativno korištenje različitosti koju posjedujemo, a koje konačno rezultiraju većom otpornošću.
Učenici 5.-ih razreda upoznali su se sa normama koje određuju zakoni te sa posljedicama kršenja zakona kroz temu "Prevencija i alternativa". To je jedna iz niza tema koje nudi Projekt PU "Zajedno više možemo". Učenici su također upoznati sa različitim oblicima kršenja zakona i posljedicama koje slijede. Sa svime ih je upoznala policijska službenica za prevenciju, Anita Gračan.
Učenici 6.-ih razreda mogli su čuti, također od policijske službenice Gračan nešto o "modernoj" ovisnosti - ovisnosti o internetu. Učenici su bili vrlo zainteresirani upravo jer su internet i društvene mreže njihova svakodnevnica. Tako su mogli čuti primjere iz policijske prakse u školama i koje su posljedice neprimjerenog ponašanja na društvenim mrežama.
Živimo u vremenu kad su TV – prijamnik i računalo gotovo nezaobilazni "članovi" obitelji. U većini domova TV – prijamnik i računalo rade po cijeli dan, a djeca i mladi gotovo sve slobodno vrijeme provode ispred njihovih ekrana. Nažalost, sve manje gledaju kvalitetne edukativno-odgojne emisije, a sve više serije, glazbene spotove, reklame i filmove u kojima se promiču nepoželjni oblici ponašanja i/ili nasilje, ili se pak "druže" sa virtualnim "prijateljima". Paralelni virtualni svijet tako postaje dio njihove svakodnevice, a stvarnost u kojoj se suočavaju s problemima sve im je manje poželjna. Koji su to problemi i posljedice te kako se s time nose naši učenici 8.-ih razreda, razgovarali su sa dr. Igorom Salopekom kroz temu "Idoli mladih ljudi i zadovoljstvo slikom o sebi" u suradnji sa udrugom "Mladi pomagači".
Roditelji učenika 8.-ih razreda susreću se sa različitim razvojnim izazovima svoje djece. Okolnosti - biološke i fizičke koje donosi odrastanje samo po sebi zahtjeva i određenu razinu znanja i emocionalne pripreme za ono što donosi to odrastanje. Neji Belavić, prof. iz Državnog odvjetništva govorila je o posljedicama neznanja i nepripremljenosti roditelja za te probleme. Uvela ih je u surovu svakodnevnicu primjerima iz njezinog djelokruga posla sa maloljetničkom delinkvencijom.
Ponekad zaboravimo na neke biološke razlike između dječaka i djevojčica te uđemo vrlo lako u analizu i raspravu o ponašanju jednih i drugih. Kako bi se prisjetili, ponovili i nadogradili svoje znanje, učitelji su poslušali upravo o tim razlikama koje "život" znače. U temu ih je uvela naša dugogodišnja suradnica Sonja Jarebica, prof.soc.ped., 12.12.2019.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |