Izazovi nastave na daljinu
Nastava na daljinu iz dana u dan predstavlja nove izazove kako učiteljima i stručnim suradnicima tako i učenicima i roditeljima, zapravo cijeloj obitelji. Roditelji, ali i učitelji, često su ovih dana postavljali pitanje - Koliko zapravo učenici trebaju dnevno učiti? Prema preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja, donosimo smjernice kako pomoći učenicima da organiziraju i strukturiraju dnevni raspored.
Učenje je jedna od najvažnijih životnih vještina. Učimo od rođenja, želja za uspjehom leži u svakome od nas i u svakom djetetu krije se uspješan učenik. Djeca najlakše uče kada uživaju u tome što rade i tada im vrijeme brzo prolazi. Suprotno tome učenje se može pretvoriti u dugotrajan proces bez motivacije i bez ikakvog učinka. Kako bi očuvali psihofizičko zdravlje djece i mladih, osobito u ovom trenutku, predlažemo sljedeće.
Preduvjeti:
Struktura radnog dana:
Učitelji trebaju voditi računa o opterećenju učenika, razlučiti bitno od sporednog ili onoga što nije nužno. Davati detaljne upute i prihvatljive vremenske okvire za izvršavanje zadataka, redovito pratiti učenike.
Kada je riječ o praćenju Škole na Trećem, taj se program ne mora nužno pratiti u jutarnjem terminu jer postoji repriza u poslijepodnevnim satima, a snimka je dostupna i preko YouTubea i mrežnih stranica. Isto vrijedi i za sadržaje za predmetnu nastavu. Na taj način omogućava se individualizacija aktivnosti, prilagodba pojedinim učenicima i ishodima učenja.
Što se tiče svakodnevnih tehničkih poteškoća, imamo ih u vidu, i dalje pratimo aktivnost učenika, ali neodgovornost i nemar neće se više tolerirati.
Ogledni primjer dnevnog rasporeda (izvor MZO) za učenike razredne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):
Vrijeme |
Prijedlog aktivnosti učenika |
Prijedlog za roditelje |
HRT3 8-11 |
Učenici prisustvuju Školi na Trećem Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku. Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju. Vježbaju (TZK). Glazbeno i likovno se izražavaju. Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno.
|
Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV. |
11 –13 |
Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra |
Pripreme za ručak. Razgovaraju s djecom. |
13 – 15 |
Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj. Naprave nešto svojim rukama. O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima. Ponovno pogledaju neki dio Škole na Trećem u reprizi ili na YouTube kanalu. Odmore se svakih 45 minuta ili češće ako je potrebno. |
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno. Surađuju s učiteljem i stručnim suradnicima.
|
Ogledni primjer dnevnog rasporeda (izvor MZO) za učenike predmetne nastave tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak):
Vrijeme |
Prijedlog aktivnosti učenika |
Prijedlog za roditelje |
Teams 9-12 |
Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama ili proučavaju videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život. Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu … Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku. Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju. Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju. Odmore se nakon svakih 45 minuta. |
Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV. |
12 –14 |
Ručak i odmor Razgovor s ukućanima Igra |
Pripreme za ručak (ili daju upute kako ga pripremiti). Razgovaraju s djecom. |
14 – 17 |
Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj. Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, crtež, maketu, posade biljku,…) O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima. Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga. Čitaju. Odmore se svakih 45 minuta. |
Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno. Surađuju s razrednikom i po potrebi sa stručnim suradnicima. |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |