Djevojčice u STEM-u - projekt
Osnovna škola Banija ove se školske godine uključila u projekt Prve osnovne škole Ogulin i Osnovne škole Viktorovac iz Siska pod nazivom „Djevojčice u STEM-u“.
Učitelji koji provode projekt u OŠ Banija su Dragana Škrtić - učiteljica informatike, Ankica Veseljić - učiteljica kemije i tehničke kulture te Ana Graša - učiteljica matematike i fizike.
Cilj projekta je kod djevojčica sedmih i osmih razreda probuditi (pobuditi) ljubav prema matematici i prirodnim znanostima te informatici, razvijati kompetencije 21. stoljeća kao što su suradnja, kritičko mišljenje, kreativnost i komunikacija.
Projekt se sastoji od tri dijela: ekipnog natjecanja iz kemije, biologije, fizike i matematike, ekipnog natjecanja iz informatike te e-Twinning projekta. Ekipno natjecanje iz kemije, biologije, fizike i matematike će se održati 8. ožujka povodom obilježavanja Međunarodnog dana žena. Natjecanje iz informatike održat će se 27. travnja, povodom Međunarodnog dana djevojaka i žena u IKTu. e-Twinning projekt se odvija tijekom nastavne godine.
e-Twinnig projekt
Učenice će tijekom nastavne godine dobivati različite zadatke koje će trebati odraditi, a zadaci će biti vezani u STEM.
1. aktivnost: Sigurnost na Internetu i autorska prava
Prvi zadatak koji smo dobile bio je ponavljanje činjenica vezanih uz sigurnost na Internetu – objavljivanje svojih i dijeljenje tuđih radova. Zadatak je bio izraditi chatterbox (poznatiji kao žabica) i na zabavan način prisjetiti se pravila.
Kako je jedna od glavnih aktivnosti projekta izrada plakata na zadanu temu, učenice trebaju izraditi plakate koji su njihova autorska prava, pri čemu moraju paziti na autorska prava i licence.
Kroz razgovor s učenicima, ponovili smo značenje pojmova autorska prava i licence koji su učenicama bili poznati od ranije. Ponovili smo što znači plagijat i piratstvo, ali i saznali što znači pojedina licenca. Naglasili smo kako je važno poštivati autorska prava pri stvaranju vlastitog sadržaja.
2. aktivnost: Predstavljanje
Učenice naše škole predstavile su se na zanimljiv način. 😊
3. aktivnost: Što je to uopće STEM?
Učenice su trebale svojim riječima objasniti što za njih znači akronim STEM. Svoja su razmišljanja prikazale pomoću sljedećeg plakata.
4. aktivnost: Zašto žene u znanosti?
Sljedeći zadatak koji smo dobili bio je napisati svoje mišljenje o tome jesu li žene dovoljno uključene u STEM, jesu li poznate kao i muški znanstvenici, inovatori. Djevojčice su svoja razmišljanja i stavove objedinile u sljedećoj poruci:
„Žene u području STEM-a su manje uključene od muških znanstvenika i to nije pravedno. Muškarci i žene bi trebali biti jednako cijenjeni jer imaju iste sposobnosti. Žene se ne bi trebale smatrati manje vrijednima zbog svoje uloge u prošlosti i zbog svog spola. Danas su žene za isti posao manje plaćene od muškaraca.“
5. aktivnost: Izrada plakata
Naš sljedeći zadatak bio je izrada plakata o odabranoj znanstvenici. Znanstvenica o kojoj smo trebali napraviti plakat je Heartha Ayrton. Učenice u našoj školi napravile su tri plakata o njoj.
6. zadatak: Intervju sa znanstvenicama
Međunarodni dan djevojaka i žena u znanosti svake se godine obilježaja 11. veljače. Povodom obilježava tog dana, sudjelovale smo 13. veljače u online intervjuu sa sljedećim znanstvenicama: Vesna Gulin Beljak, Iva Šarić Janković, Nina Stipetić, Ivona Cetinić. Najveći dojam na naše djevojčice ostavila je Ivona Cetinić koja radi u NASA-i i proučava oceane.
7. zadatak: Večer(a) u vrtu
Posljednji zadatak je bio, u suradnji sa školom partnerom u projektu, predstaviti recept karakterističan za kraj iz kojeg dolazimo te osmisliti STEM izazov koji treba zajednički provesti. Škola partner, s kojom smo osmislili zadatak je Osnovna škola Sesvete iz Zagreba. Recept koji je bio tema naših zadataka je recept za zlevanku, a na poveznici
https://padlet.com/biljanastipetic/stem-kuharica-aaj5enih3hjs4fsu/wish/2614086999 možete vidjeti koliko su djevojčice bile kreativne u osmišljavanju zadataka. :)
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |