Održan drugi Dan znanosti u OŠ Banija
U petak, 10. 11. 2023. g. održali smo drugi po redu Dan znanosti u našoj školi. Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, imali smo još više motiva za organizaciju i provođenje ovogodišnjih aktivnosti.
Započeli smo predavanjem Daria Marčaca Tik Tok: posao ili zabava. Dario je na neposredan način ispričao svoju priču, o školovanju, neuspjesima, a na kraju i o onome što danas radi. Razmišljao je izvan okvira i Tik Tok mrežu, za koju neupućeni i danas smatraju da je samo za djecu, vidio kao priliku da brendovima i tvrtkama ponudi uslugu aktiviranja Tik Toka i naj taj način njihove usluge približi mlađoj populaciji. Danas je mladi poduzetnik, puno uči i usavršava se, a s učenicima je podijelio nekoliko poruka podrške.
Nakon predavanja, slijedilo je šest radionica na koje su se učenici prijavili prema interesima.
Kako je lako učiti kemiju
Voditeljice: Darinka Vučković, OŠ Banija, Đurđa Ivković – Macut, OŠ Dragojle Jarnević
Vrativši se na kraj 19. i početak 20. stoljeća učenici su čuli činjenice o nazivlju kemijskih elemenata, ali i da se za kemiju koristio naziv lučba koji je osmislio Bogoslav Šulek. Od njegovih prijedloga danas su zadržani samo nazivi vodik, ugljik, dušik i kisik. Upoznavši kemijske elemente, njihove simbole i važnost uz pomoć malo drugačijeg periodnog sustava u slikama, učenici su krenuli na praktični dio. Izabrali su jedan element, istražili ga, a zatim na papirnatim vrećicama likovno prikazali svojstva elementa i prirodne pojave i/ili predmete gdje ih susrećemo u svakodnevnom životu.
GLOBEscape room
Voditeljice: Ankica Veseljić, OŠ Banija, Andreja Gašparović, OŠ Banija
U radionici su sudjelovali učenici iz svih osnovnih i srednjih škola u Karlovcu koje provode GLOBE program. Učenici su kroz zadatke, prema GLOBE protokolima ispitivali i dokazivali fizikalno – kemijska svojstva vode. Uz izvođenje pokusa, trebali su biti snalažljivi, spretni, brzi i naravno točno rješavati zadatke kako bi došli do konačnog rješenja. Svi su uspješno pobjegli odnosno riješili svoje zadatke. Jedna od voditeljica ove radionice, učiteljica Kemije i Tehničke kulture Ankica Veseljić, idejna je začetnica ovakvog načina obilježavanja Dana znanosti u našoj školi.
Određivanje dobi ribe
Voditeljica: Nikolina Boić, JU Aquatika
U prvom djelu radionice učenici su čuli kratko predavanje o rastu ljuske i anula kod riba te o promjenama u rastu kroz godišnja doba. U drugom dijelu učenici su u parovima određivali dob ribe brojanjem anula zaključivši kako je ono slično brojanju godova i određivanju starosti drveta. Voditeljica radionice Nikolina Boić je magistra biologije, ali i bivša učenica naše škole što posebno napominjemo jer se radujemo suradnji s našim bivšim učenicima.
Skuhajmo ljigavca
Voditeljice: Ana Graša, OŠ Banija, Ivana Benković, OŠ Dubovac
Na ovoj su se radionici radili pufasti koji su odjednom nestali iz jedne priče i trebalo ih je napraviti po posebnom receptu. Pufasti su ustvari vrsta ljigavaca, a kako bi ih i sami mogli načiniti potrebno vam je: brašno bijelo kao snijeg, puno ljubavi, malo čarobnog ljepila, šačica čarolije, malo šljokica, zagrljaj, puse, puno dobre volje i smijeha. Učenici su mogli promatrati omjer korištenih sastojaka, dodavati ih po potrebi ili razrjeđivati smjesu kako bi im rad bio što uspješniji.
Ozobot Bit+
Voditeljica: Branka Turkalj, OŠ Banija
Učenici su se upoznali s malim džepnim robotom visine svega 2,5 cm. Ozobot Bit+ namijenjen je razvoju kreativnosti i logičkog mišljenja te učenike na jednostavan i zabavan način uvodi u svijet programiranja. Programirali su Ozobota crtajući linije na papiru pri čemu su isprobali dio onoga što taj mali robot može: pratiti liniju, detektirati boje, mijenjati brzinu, skretati, vrtjeti se, donositi odluke. Nakon uspješno odrađenog prvog dijela radionice, učenici su isprobali programirati Ozobot koristeći OzoBlocky aplikaciju.
Kemijska čistionica
Voditelj: Josip Draženović, Institut Ruđer Bošković
Tijekom ove radionice učenici su naučili da čišćenje nije samo mehaničko (prljava odjeća, razne prljave površine i predmeti i sl.) već da i kemičari čiste tvari. Učenici su odvajali sastojke iz smjesa, radili kemijsku analizu spoja i dokazivali anorganske i organske tvari. Na kraju su kroz pokuse dobili odgovore što su to tvari te su se i sami okušali u čišćenju tvari. Josip Draženović je također bivši učenik naše škole. Danas je magistar kemije i kao mladi znanstvenik radi na Institutu Ruđer Bošković u Zagrebu.
Zadovoljstvo učenika najbolji je pokazataelj uspješnosti i ovog Dana znanosti u OŠ Banija.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |