BIti dobar to je fora!
U utorak, 15.12.2015. završio je Mjesec borbe protiv ovisnosti. Način na koji smo ga obilježili odraz je snage našeg zajedništva ali i odgovornosti prema generaciji djece koju odgajamo za zdraviju i bolju budućnost.
Iako smo u ovom Mjesecu borbe protiv ovisnosti snažnije pokazali da se borimo protiv svih negativnosti „svijeta“ koji nas okružuje i koji dovodi u kušnju naše učenike, nastavljamo i dalje sa obranom onih koji su nam najvažniji. Tijekom cijele školske godine, a ne samo u Mjesecu borbe protiv ovisnosti branimo, čuvamo, štitimo i odgajamo za zdravlje.
Polako slažemo puzzle koje su važne za proces oblikovanja zdrave osobnosti.
Obitelj kao najvažniji sustav u životu djeteta i dalje predstavlja najbolju prevenciju no škola ima odgovornost preduhitriti situacije koje bi mogle dovesti do problema.
Biramo intervencije kroz afirmaciju pozitivnih vrijednosti i „pletemo“ mrežu podrške. Kroz različite radionice i predavanja za učenike kroz ovaj Mjesec nastojali smo im pružiti podršku u njihovom odrastanju. Organizirali smo i predavanja za roditelje i nastavnike. Važnost informiranja odraslih bitan je za proces stvaranja podrške što smo nastojali i ostvariti. Naša „mreža“ će zasigurno mnogima ublažiti negativan utjecaj „svijeta“.
Želimo naše učenike osnažiti i osamostaliti, osposobiti ih za život. Učenjem savladavanja malih zapreka dijete trenira za nadilaženje većih koje ga očekuju. Pozitivna slika o sebi jaka je obrambena snaga prema različitim rizicima s kojima će se dijete u životu sresti, a među kojima je i ovisnost.
Ne možemo osigurati djeci neki drugi svijet, imamo ovaj u kojem živimo i nije realno očekivati da se dijete neće susresti s različitim izazovima, s različitim napastima. Susrest će se. Pitanje je koliko će u tom trenutku biti osnaženo i sposobno oduprijeti se negativnom, napraviti dobre izbore. Koliko smo mi u školi važan element u odabiru dobrih izbora govore nam svakodnevne situacije, svjedočanstva djece, njihov uspjeh i neuspjeh, zahvale i kritike, privrženost i otpor…
Dijana Grginčić, prof.soc.ped.
RADIONICE U SKLOPU ŠPP-a
Kroz polugodište organizirane su radionice za učenike 3.,4. i7. razreda koje je provodio preventivni tim škole u sastavu: Petrekanić, Grginčić, Graša, Grgurić Jurić, Mastelić Milanović, Zoraja, Puškarić, Dedić
Učenici su kroz zanimljive radionice učili o načinima produktivnije komunikacije, povjerenju i što je potrebno za uspješan odnos, kako slušati i još puno toga.
OVISNOST O CIGARETAMA NAŠIH ČLANOVA OBITELJI?!
- učenici 3.a i 3.b razreda/ učiteljice: Puškarić, Gažan
Učenici su kroz koorelaciju predmeta ( LIK +SRO+HRV ) razgovarali o različitim ovisnostima te osvijestili ponašanja svojih članova obitelji. Koristili su likovnu tehniku tuš i flomastere kako bi svatko od njih nacrtao strip pod nazivom "Zabranjeno pušenje". Učenici su nakon radionica izložili svoje radove.
RADIONICA ZDRAVE PREHRANE
- učenici 1.a i 1.b razreda/ učiteljice: Jakin, Bajac
Učenici su podijeljeni u 8 grupa predstavljali određenu vrstu namirnice, a namirnice su izrezivali iz novina te ih lijepili na određeno mjesto u piramidi pravilne prehrane. Zajedno s učiteljicama razgovarali su o važnosti zdravih izbora te važnosti zdrave prehrane
ŠTO JE TO OVISNOST?
- učenici 6.b razreda/ razrednica: Ana Graša
Učenici 6.b razreda u Mjesecu borbe protiv ovisnosti izradili su knjigu o ovisnostima. Svaku su ovisnost prikazali crtežom te naveli njihove posljedice. Opisali su ovisnosti o cigaretama, alkoholu, drogi i internetu.
ŽUPANIJSKO STRUČNO VIJEĆE VODITELJA ŠKOLSKIH PREVENTIVNIH PROGRAMA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE KARLOVAČKE ŽUPANIJE
Voditeljica županijskog stručnog vijeća Dijana Grginčić održala je u OŠ Banija aktiv za koordinatore ŠPP-a. Teme i predavači na vijeću su bili:
1.ŠPP, Mjesec borbe protiv ovisnosti, Dijana Grginčić, prof.soc.ped.
2. Preventivni program Grada Karlovca – primjer dobre prakse, Andreja Navijalić, prof.
3. Evaluacija preventivnih programa, doc.dr.sc. Valentina Kranželić
4. Socijalne vještine – iskustvene radionice, Sonja Jarebica, soc.ped
PREDAVANJE ZA RODITELJE UČENIKA SEDMIH RAZREDA
Socijalna radnica Sanda Lovrić održala je predavanje na temu adolescencije. Koji su to izazovi odrastanja za učenike i njihove roditelje te koje vještine nužno roditelji trebaju imati kako bi se uspješnije nosili s tom "dobi" sve su to pitanja koja su privukla pozornost roditelja.
ANKETA O PUŠENJU
- učenici 8.A i 8.B razreda/ školska knjižničarka, defektologinja i nastavnica informatike
Cilj ankete je bio saznati koliko učenika osmih razreda puši te koliko su svjesni posljedica pušenja. Anketa je bila anonimna i provedena je među učenicima osmih razreda OŠ Banija. Sastojala od 14 pitanja na kojoj su učenici mogli zaokružiti jedan ili više odgovora. Anketirano je 42 učenika. Pitanja i odgovori su obrađeni i prezentirani učenicima.
Rezultati ankete su pokazali da:
- nekoliko učenika puši, ali ne redovito
- cigarete uglavnom nabavljaju od prijatelja ili uzimaju roditeljima koji puše
- velika većina je navela da učenici većinom počinju pušiti u sedmom i osmom
razredu
-roditelji učenika koji puše uglavnom nisu informirani o tome
- glavni razlog zašto učenici uopće počinju pušiti je da ispadnu važni pred vršnjacima.
- svi učenici su jednoglasno naveli da smatraju da je pušenje štetno za zdravlje
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |